Drömmen om ett skafferi

Är det bara jag som drömmer om ett skafferi? Ett stort med många hyllor och några krokar som alla torrvaror, rotfrukter, saft, hushållsmaskiner, förkläde, stege osv kan förvara på ett praktiskt och välordnat sätt…

Jag bor i en lägenhet från 40-talet som när den byggdes hade ett skafferi i perfekt norrläge, men när man sedan har moderniserat köket, så har dörrhålet sågats upp, dörren plockats bort, och nu står kylskåpet där istället… Mitt före detta skafferi är nog ungefär lika stort som det här till vänster, men utan fönster, så jag kan ha hyllor på tre sidor🙂

Bild från: mittlivpalandet.blogspot.com

Kylskåp behöver man ju, men jag har klurat ut en alternativ placering, så jag måste bara fixa så att elen dras om, och sedan är det fritt fram att återskapa ett underbart skafferi!

Idag har jag alla saker jag planerar ska få plats i skafferiet på olika ställen i köket – torrvaror på två hyllor i ett överskåp, hushållsmaskiner i ett underskåp, och resten i min ”kökshylla” (se Resultat av omorganisering), förutom stegen som står i vägen i klädkammaren…

Bild från: www.chezmeowmeow.com

Insidan av dörren i skafferiet (eller vilket annat skåp som helst) ska inte glömmas bort – där kan man få plats med mycket!

Visst är det här skafferiet vackert!

Bild från: stephensaint.ongeblog.blogspot.com

Det här inlägget postades i I köket, Kök. Bokmärk permalänken.

Kommentera

