Stökighets-test

Här följer ett stökighets-test från boken It’s all too much av Peter Walsh:

1. Kan du ha fest utan att städa först?

a. Gästerna skulle kunna äta från golvet. Skicka hit dem!

b. Kanske imorgon. Det är stökigt i vardagsrummet, men det kan jag gömma på några timmar…

c. Ehm… Jag har inte fester här. Kan vi gå och bowla istället?

2. Får dina kläder plats i garderoben?

a. Självklart. De hänger i färgordning och sorterade efter årstid.

b. De får plats, typ, men jag vet inte riktigt vad som ligger på översta hyllan…

c. De väller ut när jag öppnar dörren. Är det dåligt?

3. Utan att titta efter, vet du var du har dina bilnycklar, dina obetalda räkningar, och din hemförsäkring?

a. Absolut – ska jag gå och hämta dem nu?

b. Allt utom försäkringen – den måste ligga någonstans i min mans/frus/partners kontor.

c. Visst – ge mig bara tio minuter att hitta dem… Eller en timme.

4. Vad finns på ditt matbord just nu?

a. Möbelpolish och en trasa – jag höll just på att polera det.

b. Några högar med räkningar – och mitt barns konstprojekt.

c. Så mycket grejer att jag inte kan se bordsskivan.

5. Hur många tidskrifter finns i ditt hus just nu?

a. Tre – det senaste numret av dem jag prenumererar på

b. Åh, många. Men jag behöver dem för jobbet…

c. Jag har alla nummer som publicerats av National Geographic. Det är en enastående samling.

6. Hur många pappers- och plastpåsar sparar du?

a. En handfull – vi använder dem för pappersåtervinning/sopor.

b. En överfull behållare och några extra – man vet aldrig vilken storlek man kan komma att behöva.

c. Varenda påse som bärs hem.

7. Besvara följande frågor med ja eller nej:

a. Om du skulle byta glödlampa, vet du var de finns?

b. Ligger alla dina CDs och DVDs i sina fodral?

c. Ligger det leksaker på andra ställen än i barnens rum?

d. Finns det smutsig disk i diskhon?

e. Finns det smutstvätt på andra ställen än i tvättkorgen?

f. Finns det mediciner med utgånget bäst-före-datum i medicinskåpet?

g. Är alla räkningar betalda och sorterade? 

h. Passar alla kläder i garderoben dig?

Resultatet kommer på torsdag….🙂

Det här inlägget postades i Bokkommentarer, Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Stökighets-test

  1. Ping: Testresultat – Hur stökig är du? | Vilse i garderoben

Kommentera

