It’s here… somewhere

Måste bara tipsa om den här boken: It’s here… somewhere av Alice Fulton och Pauline Hatch. Jag kan börja med att erkänna att jag inte läst hela ännu – inte för att den är tråkig eller lång (167 sidor), utan för att det är svårt att läsa utan att omedelbart vilja genomföra det som står i boken… De flesta organiseringsböcker beskriver hur man just organiserar, och så också denna – fast här är organiseringen underordnad utrensingen, och i början av boken får man lära sig strategier för att se sina prylar med ett kritiskt öga och kunna skiljas från dem utan separationsångest (och det fungerar! Jag trodde att jag var duktig på att rensa ut, men efter 20 sidor så hade jag fyllt tre flyttkartonger…) När man rensat ut gås rum för rum igenom och det ges tips på hur rummen ska organiseras för att de ska vara så lätta att städa som möjligt.

En kompis som köpte den här boken efter att ha bläddrat i den hemma hos mig meddelade den dag (natt) hon börjat läsa boken, ”Om det inte vore mitt i natten hade jag organiserat om i köket nu”…

Det här inlägget postades i Bokkommentarer. Bokmärk permalänken.

Kommentera

